مشاوره کسب و کار
مشاوره کسب و کار یکی از اصلیترین اجزای اصلی هر کسب و کاری به حساب میآید. این امر در تمام دنیا اثبات شده است و در بیشتر شرکتها با توجه به گسترش و تخصصی شدن علم کمک میکند. افراد مدیر اغلب در حوزههای محدودی متخصص هستند، یک مشاور کسب و کار خبره میتواند به خوبی به آنها کمک کند.
چرا مشاوره کسب و کار نیاز همه کسب و کارهاست؟
مشاوره کسب و کار فعالیتی است که مربوط به ارائه مشاوره حرفهای در حوزههای کسب و کار از جمله، بازاریابی، مدیریت، توسعه تجارت، فروش، امور مالی، منابع انسانی و… میباشد. یک مشاور کسب و کار باید بتواند مشکلات و فرصتها را به خوبی شناسایی و راه حل برای آن ارائه دهد، بتواند به درستی برنامه ریزی کند، انگیزه کارکنان را افزایش دهد، نیازهای مشتریان کسب و کار شما را بشناسد و… .
مشاوره کسب و کار اینترنتی
با توجه به سرعت رشد تکنولوژی و فناوری، سرعت کنار گذاشته شدن فناوریهای قدیمی نیز بیشتر میشود. به همان میزان اگر در کسب و کار خود از تکنولوژی و فناوریهای جدید استفاده نکنید از این گردونهی رقابتی کنار خواهید رفت. به 2 مثال میپردازیم.
تا چند سال پیش آژانسهای تلفنی برای خود پادشاهی میکردند، به محض ورود تاکسیهای اینترنتی این نوع کسب و کار به شدت تحت تاثیر قرار گرفت.
در حوضه فروش، رهن و اجاره ملک با پیدا شدن سایت و اپلیکیشنهای از قبیل دیوار، شیپور و… آسیب قابل توجهی به مشاورین املاک وارد شد.
برای اینکه کسب و کار خود را رشد دهید و از این گردونهی رقابتی عقب نمانید 2 راهکار پیش رو دارید.
- شروع به وارد شدن دنیای گسترده تکنولوژی کنید و روشهای جدید بازاریابی را پیدا کنید که هم زمانبر است و هم هزینه زیادی را متحمل خواهید شد.
- از یک مشاور کسب و کار که در مرحله اول حرفهای است و میتواند کار شما را به خوبی ارزیابی و بررسی کند و نحوه استفاده از فناوری و تکنولوژیها را برای کسب و کار شما تعیین کند همکاری کنید.
کسب و کار اینترنتی تنها داشتن یک وب سایت نیست بلکه چیزی بسیار گستردهتر از یک وب سایت است. در کسب و کار اینترنتی نیاز به یک مکان فیزیکی نیست. کسب و کار شما فقط مختص یک خیابان یا یک شهر نیست و همه دنیا قابلیت دسترسی به آن را خواهند داشت.
یک دیجیتال مارکتر اهمیت به سزایی در موفقیت کسب و کار شما در اینترنت دارد. این شخص با استفاده از مهارتهایی که دارد باعث افزایش بازدید سایت، فروش و برندینگ کسب و کار شما میشود.
پاسخ به سوالات شما در مشاوره کسب و کار
- چگونه نسبت به رقبای خود موفقتر باشیم؟
- چگونه مشتریان را جذب محصولات دیگر کنیم؟
- چه خدماتی را میخواهیم ارائه دهیم؟
- بهترین نوع تبلیغات چگونه است؟
- چگونه رقبای خود را آنالیز کنیم؟
- چه راهکارهایی برای افزایش درآمد وجود دارد؟
- چگونه در زمان صرفه جویی کنیم و بازده بیشتری داشته باشیم؟
داشتن یک مشاوره کسب و کار میتواند به کسب و کار شما سمت و سو دهد، مشاوره کسب و کار اینترنتی میتواند موقعیتها را به خوبی تجزیه و تحلیل کند، نقاط ضغف و قوت را به خوبی شناسایی کند و در پایان به کسب و شما قدرت پیشرفت و انعطاف بیشتری دهد.